Donnerstag, 20. Februar 2014

5 Bücher die ich jetzt sofort umbedingt haben und lesen will!


Es geistert jetzt ja schon eine ganze Weile dieser TAG herum in dem man 5 Bücher nennen soll die man umbedingt lesen will, getaggt hat mich keiner, und eigentlich wollte ich ihn auch nicht machen, aber durch meinen Vorsatz weniger Bücher zu kaufen haben sich jetzt einige in meinem Amazon-Warenkorb angesammelt, die ich garantiert nicht vor April (Geburtstag) bekommen werde. Deshalb dachte ich, ich zeige sie doch mal daher :P


Klappentext:
Ryan Dean West is a fourteen-year-old junior at a boarding school for rich kids. He’s living in Opportunity Hall, the dorm for troublemakers, and rooming with the biggest bully on the rugby team. And he’s madly in love with his best friend Annie, who thinks of him as a little boy.
With the help of his sense of humor, rugby buddies, and his penchant for doodling comics, Ryan Dean manages to survive life’s complications and even find some happiness along the way. But when the unthinkable happens, he has to figure out how to hold on to what’s important, even when it feels like everything has fallen apart.
Warum ich es haben will:
In der Booktube Community hat irgendwie schon jeder dieses Buch gelesen und geliebt. Eigentlich lese ich ja nicht wirklich Contemporary, aber ich bin mittlerweile doch echt interessiert in dieses Buch!!


 Klappentext:
A glorious retelling of the Russian folktale Marya Morevna and Koschei the Deathless, set in a mysterious version of St. Petersburg during the first half of the 20th century.
Child of the revolution, maiden of myth, bride of darkness.

A handsome young man arrives in St Petersburg at the house of Marya Morevna. He is Koschei, the Tsar of Life, and he is Marya's fate. Koschei leads Marya to his kingdom, where she becomes a warrior in his tireless battle against his own brother, the Tsar of Death. Years pass. Battle-hardened, scarred by love, and longing for respite, Marya returns to St Petersburg - only to discover a place as pitiful as the land she has just fled: a starveling city, haunted by death.
Warum ich es haben will:
Punnkt 1 - das Cover, Punkt 2 - eine russische Sage, HALLO?!!! Immer her damit! Und Punkt 3 - Der Klappentext klingt mehr als nur episch!


 Klappentext:
A boy named Seth drowns, desperate and alone in his final moments, losing his life as the pounding sea claims him. But then he wakes. He is naked, thirsty, starving. But alive. How is that possible? He remembers dying, his bones breaking, his skull dashed upon the rocks. So how is he here? And where is this place? It looks like the suburban English town where he lived as a child, before an unthinkable tragedy happened and his family moved to America. But the neighborhood around his old house is overgrown, covered in dust, and completely abandoned. What’s going on? And why is it that whenever he closes his eyes, he falls prey to vivid, agonizing memories that seem more real than the world around him? Seth begins a search for answers, hoping that he might not be alone, that this might not be the hell he fears it to be, that there might be more than just this. . . .
Warum ich es haben will: 
Also die Chaos Walking Trilogie (von der ich bisher erst Band 1 gelesen habe) konnte mich ja jetzt nicht wirklich vom Hocker reißen, was aber ziemlich sicher an der Erzählweise lag. Deshalb möchte ich James Dashner mal noch eine Chance geben. Das Buch klingt aber auch super gut!


 Klappentext:
Gerald Faust knows exactly when he started feeling angry: the day his mother invited a reality television crew into his five-year-old life. Twelve years later, he’s still haunted by his rage-filled youth—which the entire world got to watch from every imaginable angle—and his anger issues have resulted in violent outbursts, zero friends, and clueless adults dumping him in the special education room at school.
Nothing is ever going to change. No one cares that he’s tried to learn to control himself, and the girl he likes has no idea who he really is. Everyone’s just waiting for him to snap…and he’s starting to feel dangerously close to doing just that.
Warum ich es haben will:
Ich habe schon ein Buch von A.S.King auf dem SuB, dass ich umbedingt bald mal lesen muss. Aber ihre Bücher sollen wirklich super gut sein. Vorallem Ariel Bissett schwärmt ja ohne Pause von ihr. Die Thematik einer Reality Show und wie ein Kind darunter zu leiden hat finde ich auch sehr interessant. Ich bin kein Fan von diesen Serien und verfolge auch immer mit, wie viele Menschen in Deutschland Opfer davon werden. Deshalb bin ich gespannt wie A.S. King dieses Thema umgesetzt hat.


Klappentext:
Ambrose Young was beautiful. He was tall and muscular, with hair that touched his shoulders and eyes that burned right through you. The kind of beautiful that graced the covers of romance novels, and Fern Taylor would know. She'd been reading them since she was thirteen. But maybe because he was so beautiful he was never someone Fern thought she could have...until he wasn't beautiful anymore.
Making Faces is the story of a small town where five young men go off to war, and only one comes back. It is the story of loss. Collective loss, individual loss, loss of beauty, loss of life, loss of identity. It is the tale of one girl's love for a broken boy, and a wounded warrior's love for an unremarkable girl. This is a story of friendship that overcomes heartache, heroism that defies the common definitions, and a modern tale of Beauty and the Beast, where we discover that there is a little beauty and a little beast in all of us.
Warum ich es haben will:
Das ist das erste New Adult Buch das ich gerne mal lesen möchte. Dieses neue Genre, das eigentlich YA ist, also mit Jugendlichen Protagonisten, aber in denen die Charaktere auch Sex miteinander haben, ist mir irgendwie suspekt. Ich weis nicht ob das wirklich nötig ist, aber nunja. Die Geschichte klingt aber so, als müsste sie mir einfach gefallen!! Ich rege mich oft auf über Menschen, die nichts sind, außer schön. Sie bekommen alles hinterhergeworfen, müssen sich nicht anstrengen, müssen nicht mal intelligent sein um einen guten Job zu bekommen, oder einen liebenswerten/guten Charakter haben um einen Partner/eine Partnerin zu finden. Eben deshalb interessiert es mich, was denn aus einem Menschen wird der plötzlich nicht mehr schön ist. Ich hoffe wirklich die Autorin setzt die Thematik gut um!




1 Kommentar:

  1. Die Bücher stehen bei mir auch auf der Wunschliste, bzw. "Deathless" habe ich sogar schon, weil es das für 99ct als ebook gab und ich da dann uNbedingt zugreifen musste. ;) Anscheinend ist das englisch aber sehr schwer, weshalb ich mich leider noch nicht dran traue. :D

    AntwortenLöschen